Oblíbené divadlo a kino dostanou nové zázemí. Rekonstrukce budovy se rýsuje

Téměř padesát let se tu neodehrály žádné stavební úpravy, nyní čeká objekt, ve kterém sídlí Divadlo Bolka Polívky a Univerzitní kino Scala, rekonstrukce. Počátkem března schválili brněnští radní zahájením zadávacího řízení na podlimitní veřejnou zakázku na projektovou dokumentaci a další služby související s rekonstrukcí budovy. Předpokládané náklady přesáhnou 65 milionů.

Objekt mezi Moravským a Jakubským náměstím čeká na svou rekonstrukci roky. Nyní je oprava nutná i proto, aby mohly obě oblíbené kulturní instituce fungovat ve standardních moderních podmínkách.

„Na základě veřejné zakázky bude vypracována projektová dokumentace stavebních úprav prostor kina Scala a Divadla Bolka Polívky, poskytnuta součinnost zadavateli při výběru dodavatele stavebních prací a vykonáván autorský dozor u dané investiční akce. Účelem rekonstrukce je, aby upravené prostory vyhovovaly současným požárně-bezpečnostním předpisům, statickým normám i akustickým a technickým standardům pro provoz divadla a kina,“ vysvětlila primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Budova s číslem popisným 127 je rozkročena nad oběma náměstími, prostory kina a divadla jsou provozně propojeny především stávajícími rozvody a společnými nosnými konstrukcemi. Tamní pravidelní návštěvníci možní ani netuší, že hlediště a jeviště divadla se nachází přímo nad hledištěm kina.

Město plánuje investovat například do statického zajištění podlahy divadla, a tím i stropu kina, a provedení jejich hlukové izolace tak, aby se divadelní a filmové produkce nerušily, dále do vytvoření nové elevace divadelního hlediště či realizace nové technologie jeviště divadla s novou elektroinstalací v prostoru jeviště. Kvalitnější zázemí bude nově čekat na herce i publikum včetně bezbariérového WC.

„Divadlo Bolka Polívky v budově sídlí od svého vzniku v roce 1993 a za tu dobu se stalo brněnským kulturním fenoménem, místem, kam s nadšením míří davy milovníků kvalitního divadla. A není divu, když zárukou té kvality je vlastník a principál divadla Bolek Polívka, divadelník s mezinárodním renomé, spolutvůrce avantgardní poetiky Divadla Husa na provázku, který kultivuje brněnskou kulturu už půl století. A aby v tom mohl ještě dlouho pokračovat, musí mít komfortní zázemí. Věřím, že dokončení rekonstrukce sídelní budovy jeho divadla mu ho vytvoří,“ dodala brněnská primátorka.

Lenka Gregorová

5255

reklama

Nejnovější články

Víc než šest set parkovacích míst uvnitř i venku včetně dvou desítek nabíjecích stanic pro elektromobily – to přinese vybudování parkovacího domu na Šumavské. Nyní dělníci pracují na jeho základech.

Vysoké letní teploty a nutnost drahé klimatizace jsou velkým ekonomickým výdajem na provoz budov. U starších staveb, které jsou energeticky náročnější, se tyto výdaje ještě znásobují. Stále více se tedy prosazují chytré a zároveň zelené budovy. Tomuto trendu pomáhá i tlak na udržitelnost. V mnoha zemích a regionech včetně ČR vstupují na scénu přísnější environmentální a energetické předpisy a regulace. Jedná se například o směrnici CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive), která bude standardizovat reporting udržitelnosti.

Po více než deseti letech posun v projektu Čtvrť pod Hády, luxusní byty pod Kraví Horou v hodnotě několika desítek milionů korun nebo osmadvacet nových budov v rozvojovém území takzvaného Jižního centra. Brněnský realitní trh čekají velké novinky. V bytové otázce chce navíc rozvést se soukromými investory dialog i město.

Na českém fotovoltaickém trhu je obrovský přetlak. Podle odhadů odborníků na něm aktuálně působí až 800 dodavatelů, kteří se zásadně liší úrovní odbornosti, jednáním i zkušenostmi v oboru. Přitom výběr dodavatele FVE je klíčový krok, který zásadně určí ráz celé investice. Cech akumulace ve fotovoltaice (CAFT) v únoru vydal Desatero pro výběr fotovoltaiky a společnost Schlieger, jeden z historicky prvních členů CAFT, druhý bod desatera věnovaný právě výběru dodavatele dále rozvádí. Níže je pět kritérií, které jsou doporučeny při výběru dodavatele zohlednit.

reklama